söndag 19 augusti 2007

Vinke,vink!

Trodde väl att jag skulle få tid att sitta ner och blogga lite ikväll.. Men inte då. Fullt upp! Tvätt som ska tvättas och hängas. Det var fördelen med att ha TVÄTTID, då fick man allt gjort på en gång och man visse att man hade just dom där 4 timmarna på sig, just då och bara då. Nu kan man ju när som helst när man får dåligt samvete av att sitta stilla en sekund ta och ta hand om tvätten i stället. Nåt är det ju alltid som ska tvättas, hängas eller vikas och läggas undan. Sen så håller jag på att packa. Vi dvs. jag, Wilda, mamma och Johanna åker upp till Umeå i morron för att ta hand om Ada och välkommna det nya lilla grynet till världen. De ska bli kul att få åka på en liten turné. Tråkigt bara att lämna Micke ensam hemma hela veckan... Vi klarar oss nog, vi lär ju ha fullt upp, men han stackarn.... Jag har inte ens varit en sån där bra sambo som fixat matlådor, handlat och ställt... Jag bara far ja. Jo, man ska tydligen göra så när man åker bort... De gör min mamma, så även denna gång. Å jag gör som mamma säger... ;)
..fortfarande fast att jag är 27 år.
27 år!!!!
Åhhhh... nu kom 30 års ångesten ångande fram...
Buuueeee...
Aja..
Jag har iallafall hunnit få barn, hus och icakort. De kan jag bocka av....
Bara resten kvar då...
Körkort tex... *suck* Jag ska...!

Jag är så yr så jag kom inte ens ihåg vad som har hänt sen sist jag skrev....
Wilda har iallfall fått sin 2:a tand och så han hon börjat vinka! =) De är bra att lägga till när hon kör sin charmoffensiv. Missar någon att hon ler, tindrar med ögonen eller lägger huvudet på sné. Då kan man alltid vinka!

Idag har vi varit på Norra berget på en snikutflykt, som alla andra småbarnsföräldrar. Gratis är gott! Föreningen Villaägarna bjöd... =) Och såna är ju vi! =)
När vi kom på parkeringen vimlade det av kombibilar och barnvagnar. Vi hade definitivt kommit rätt och på rätt dag. Uppe på berget bjöds det på korv, festis, ponnyridning, glass, hoppborg, karusell, "Smultron och sång"mm. Tyvärr passade kanske inte arrangemanget tjejerna riktigt, Wilda var kankse i yngsta laget och Emelie och Johanna i älsta... Men vi kikade lite på djuren, det passade ju dom alla tre. Sen lyssnade vi på Smultrong och sång. Det gillade Wilda. Hon skakade lös ordentligt på dansgolvet. =)
När vi hade lämnat tjejerna vid tåget åkte vi till mamma och pappa. Där vankades det surströmming! Hade inte ätit det sen jag var liten. Och det var faktiskt inte så farligt. Värst var väl att rensa.

Så i morron drar vi till Ume så det lär väl dröja ett tag innan jag uppdaterar igen då... Men man får ju gärna lämna ett inlägg ändå om man läser detta. Känns nämligen ibland som om man skriver för blinda ögon... Det är bara Lotta och Erika som kommer med små glada inlägg. Det är ju såna som peppar en att skriva... När man vet att nån är inne och läser... Så får inte jag nån respons på mina inlägg, så lägger inte jag ut några bilder på Wilda heller... ;P

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, känner igen det där. Det är inte kul att skriva om ingen kommenterar. Jag gjorde inte det innan jag skaffade egen blogg men nu så.
Hälsa Linda, Jimmy och Ada så mycket från oss! Hoppas att allt går bra. Vad spännande att se vad det blir! Du kan ju blogga ett kort inlägg från deras dator kanske?! :-) Vink vink

Anonym sa...

Känner mig TVINGAD att skriva nåt när jag läste det du skrev nu... ;) Kul med en tripp till Umeå, hälsa alla så gott!

Erika sa...

Haha,du kör med utpressning!? Det är rätt det! ;-)
Jag åt också surströmming i lördags. Och det var som sagt inte så illa som jag minns. Fast det blev bara en halv liten firre...Måste ju mjukstarta.
Hoppas allt går bra imorgon nu då. Spännande med en liten nykomling. =)
Kram till er alla!

Anonym sa...

Ahhhh!!! Får ju skitdåligt samvete då du skriver sådär!!!
Har lite mycket just nu bara... Men LÄSER det gör jag!!!!

Saknar er!

Puss

Anonym sa...

Tjingeling!
Jag smiter in på din blogg titt som tätt jag med! Har skrivit en gång till dig FAKTISKT. Vilket charmtroll hon verkar vara Wilda, lik mamma också =) Nu vill jag se mera kort!

Kram på er från Lina

http://www.liinaaaa.blogg.se

Maria sa...

hehe! Det lönar sig att köra med utpressning i alla fall! Så här många inlägg på en och samma dag... Man får tacka! Kram på er alla!