torsdag 9 augusti 2007

..och så kom sommarn!

3 dagar med solsken. I rad!!! Jag säger bara BAD, BAD, BAD!!!!
Vi har legat vid Marmen tre eftermiddagar den här veckan. Förmiddagarna har vi tillbringat vid lilla polen på altanen. SÅ härligt! Wilda är verkligen som en liten fisk i vattnet. Ska bli roligt att se hur babysimmet går. Imorgon har vi till och med vågat planera en badutflykt till Bergafjärden. Troligen väldigt uppskattat av lilla tjejen som är så fascinerad av att bada i havet och vågorna. Så i morron går det inte att ligga kvar å sega i sängen som vi gjorde i morse. Wilda är helt otrolig! Hon vaknade strax före 8. Jag hörde hur hon låg och småpratade med Charles, grodan ni vet. Kikade till henne lite i smyg men tänkte att så länge hon är nöjd får hon ligga. 10.20 klev vi upp!!! Jag hade slumrat av och till men inte hon. Jag hörde henne hela tiden. Wilda har en period nu då hon inte vill sova. Varken kväll, natt eller nåt på dagen. Och vi som har varit så bortskämda i 6 månader med så bra kvällsrutiner och tvåtupplurar på dan. Det är slut på dom tiderna nu... Jag får vara glad om hon sover 2* 30 nån gång under dagen. Nu är klockan snart 22 och hon har fortfarande inte somnat. *suck* Jag tycker att det är så jobbigt och så synd om henne att hon måste gråta och skrika sig till söms varje kväll, för till slut så orkar hon ju inte ens med sig själv. Men jag tror att det kan bero på värmen. Vi har skitvarmt inne, uppåt 30 grader. Man märker ju själv att man har både svårt att sova och är lättirriterad. Nä, nu ska jag ta och göra nån nytta, vattna blommorna,köra igång en tvättmaskin och packa inför morrondagen. Tror nog att jag får ställa klockan, mamma skulle komma strax efter 9... =S

2 kommentarer:

Erika sa...

Härliga bilder som vanligt! =)
Å vilken tjej som kan underhålla sig själv så länge på morgonen. Jag är grymt imponerad! Här står Oskar i sängen och hojtar strax före 06 nu för tiden...Gäääääsp..
Hoppas solen vill kika fram snart så ni får en härlig dag i Bergafjärden.
Kram,kram!

Lotta sa...

Hoppas ni haft en härlig dag på Berga! Fina badbilder! Jag har grejer hemma så att jag kan koka saft nu men det fattas ett bra recept :-) Har Pia hittat det? Det är ingen brådska, jag har inte plockat av vinbären än, det blir nog till veckan.
Vad heter fotosidan som du beställer från förresten? Kram