onsdag 1 augusti 2007

Finväder???

...vart tog 20 graders värmen och den strålande solen vägen???
Dom sa på vädret igår att det skulle bli en kanondag och det ville man ju gärna tro. Soldagarna i sommar har ju varit lätträknade så det gäller ju att passa på. Så jag ställde klockan i morse och väckte Wilda tidigt för att vi skulle komma iväg i tid. Målet var Sporthallsbadet i stan, en badutflykt tillsammans med Erika och Oskar. Brådis som vi hade i morse tittade jag inte ens ut genomfönstret eller på termometern när jag klädde på oss. Väl framme vid busstationen och efter att spurtpulsen hade lagt sig kännde jag efter...
...det var ju askallt!!! Där i vagnen, dock på ett stålande humör som vanligt satt Wilda, iklädd endast kjol och linne!!! DÅLIG MAMMA!!! Mycke dåligt... Aja.. hon lär ju inte få några bestående men av detta...

Plusset med bussresan, som annars är ganska gruvsam var det gäller att komma på och av bussen var att på samma hållplats klev det på en annan mamma med vagn och barn. Det är väldigt lustigt att ALLA andra tänker så olikt en själv. Jag skulle aldrig kunna sitta på bussen och bara titta på en mamma som kom med barn, packning och vagn. Och bara sitta där och stirra och undra hur hon skulle klara av att komma ombord själv med vagn och allt... För ni ska inte tro att det hör till vanligheten att nån reser på sig upp och hugger i. Men idag var vi ju två som skulle på så då kunde vi ju hjälpa varandra. Både hon och jag kännde en lättnad över dettta. Dessutom var hon både pratglad och trevlig. Det visade sig att vi bodde jättenära varandra och innan vi klev av bytte vi telefonnummer. Vi hade så trevligt på bussen att jag glömde att plinga, så vi fick oss en liten promenad där längs Storgatan i våra gammla hoods. =)
Vi kom mitt i Oskars vila och medans vi väntade på att han skulle vakna undersökte Wilda hans leksaker och Roger bjöd på kaffe och krämbulle. =) Sen kom han den lilla gokillen!!! Å så stor han hade blivit!!! *läses med gammeltantsrösten* SÅ söt!
Efter barnlunch och fika gick vi över till badet. ..trots vädret! Vi hade dock inte givit upp våra förhoppningarna ännu. Fullt påklädda picknickade vi i gräset. Jag och Erika lyxade till med köpesallad från Bakgården. Mumsigt värre!

Man kan ju inte gå på ett tempererat bad utan att bada så till Wilda och Oskars stora förtjusning gjorde vi en blixtvisit i polen. Men som ansvarsfull mamma man är kyler man inte ner sitt barn två gånger samma dag, för skulle Wilda få bestämma skulle vi säkert plaska på där fortfarande.
Solen gjorde några tappra försök att värma upp luften, men några 20 grader tror jag inte att vi uppnådde idag. Men vi hade en kanon dag ändå!!! Det är synd att vi inte tar oss i kragen och åker in till stan och hälsar på oftare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihihihi!
Vilken liten guldklimp ni har Maria! Ni verkar ha det jättemysigt. Hde tänkt följa med Veronica och hälsa på er nått i sommar. Men nu vips så ska jag börja resan tillbaka till Oslo på fredag. Vart tog tiden vägen. Kommer att fortsätta läsa din blogg =)

Anonym sa...

Lina som skrev =)