onsdag 11 juli 2007

Ombytta roller



Idag har vi gett grannarna på gatan något
att prata om i alla fall. =)
Micke var inne och städade och tog hand
om Wilda och jag grävde plinthål.
Här är vi jämnställda minsann.
Jag ljuger inte när jag skriver att alla som var
hemma kom över och frågade vad jag höll på med. .
..och vart Micke var?
Men det slutade med att Micke kom ut och
grävde och jag gick in och städade klart. Det blir liksom bäst när man gör det själv ändå.

Ikväll kommer snickarn, Mickes svåger med fru och barn. Så nu blir det huset fullt igen. Hoppas dom stannar några dagar så vi ialla fall får ett altanskelett klart. =)
Tänkte att jag skulle bjuda på nå fika nu när dom kommer, men nu har man gått och blivit en sån där dålig husmor igen. Helt tomt i kyl, frys ocg skafferi... Kan inte ens få ihop en soppa på en spik tror ja.
Jag som skulle skärpa mej bara dopet var över. DÅ skulle jag bli en bra mamma som kokade egen barnmat, gjorde matlådor och bakade bröd och bullar. Jag ska...
...jag har bara inte börjat än.

Idag har vi också hunnit med ett 50-års kalas, Wilda och jag.
Wildas första möte med hundar och katter... Haha! ( dom hade huset fullt) Jag hoppas hon behåller den där inställningen till djur. Först blev hon lite rädd, sen såg hon lite skeptisk ut och drog upp benen där dom nosade på hennes skor. Sen gjorde hon en rolig grimas och tittade äcklat och med avsky tillbaka på dom gloende hundögonen. *S* Det där ska jag påminna henne om när hon börjar tjata om att vi ska skaffa husdjur.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin blogg!!!
Kul, då kan jag läsa vad ni gör även när vi inte ses!
Men till veckan då jag har lite mer tid måste vi ta och ses!
Inge mer shopping bara, den förra rundan gjorde att jag har ett TOMT konto....

Pussa Wilda från mig!