torsdag 5 juli 2007

Dingeling!

Här är allting som i en dimma
Jag kan inte sluta rimma
Jag och Verran hela kvällen spånat
På rimm som vi inte lånat
Vi på Bröllopet på lörda ska hålla tal

inför M & C´s släkt och vänner i fullsatt sal
Det här ordbajsandet håller på att göra mej galen
Varför tar vi på oss att hålla dessa talen?
Man vrider på alla ord,meningar och bokstäver
Tills man nästan med sin egen tunga sig kväver.
Det blir som ett gift
Kan inte sluta med denna bedrift
Nu mina sista ord jag mig urvrider
Rumpan ömmar och ögonen svider
Jag ska gå och lägga mej nu med mitt lilla knyte
eventuellt att jag hennes näsa måste snyte
Förkylningen verkar inte ha nån ände
Jag undrar vad som egentligen hände
Var det för lite kläder
I gråmulet väder
Eller vart hon kall om svålen

När vi doppade hennes huvud i dopskålen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du aldrig med i såna där slogans-tävlingar? Du skulle ju vinna allt! =)
Hoppas ni fick till talet och att bröllopet blir en dröm för M o C.
Hälsa så mycket. Kram!

Micke. sa...

Gud vad påhittig du är. Roligt att läsa. Hoppas vi får det jätteskoj på brölloppet. Nu går jag upp från källaren till Wilda & Dig. Puss på er från mig.. Love!!