måndag 25 februari 2008

Upp & nervända världen!

För ca 3 veckor sedan ringde jag till placeringsansvarig för förskolor i Sundsvall. Då var svaret som tidigare.. Näe tyvärr... Ni ligger inte bra till, 11 barn i kö till Åsta. Till hösten lättar trycket troligast. Inget annat att erbjuda. Dagis i Lucksta el. Granlo, skulle inte tro de va... Och så.. 2 veckor senare får vi ett brev hem märkt med ett "placeringsbeslut". Inte ens värt att öppna tänkte ja och la det underst i högen för att först läsa den mer spännande reklamen från Elgiganten och Siba. =/ Ja, jag öppnade det ialla fall till slut. Läste, läste om igen och en gång till innan jag förstod vad det stod. Wilda Ekstedt 0701.... erbjuds heltid förskoleplats på Åsta förskola fom. 080312 KE?! De måste vara nåt fel. Så jag ringde upp min "nya vän" på kommun. Jorå, så vare och hon bad om ursäkt att det var så knappt på. Jo, de kan man ju lugnt säga. Jag var ju inställd på att börja jobba och få dagis till hösten. Men nu blev det pang på! Så vad skulle jag göra nu då? Nu har Wilda ett dagis att gå till, men jag inget arbete. För några veckor sen var det tvärt om. Man kan inte ringa till sitt jobb och säga att man tänkte komma in och jobba igen till veckan om det går bra. Nje.. Jag blir som planerat tjänstledig till höstterminens start så får vi se sen. Jag ska ut och vicka lite har jag tänkt. Så är det nån som läser detta och har något jobb som skulle passa mej får man gärna höra av sig. =) I morron ska jag börja på inskolning på Andersgården. Ett gruppboende här i Matfors. Ska bli SÅ spännande!!! Jag var där i fredas och hälsade på. Kännde mej hemma direkt!!! Passar ju mej perfekt eftersom brukarna där är autister. ;) Är ju lite hemma på området efter nio år på Juniper. =)

Näe, nu ska jag beställamärklappar till Wildas kläder. Sen måste man väl se över vad hon har och vad vi behöver införskaffa. Man vill ju inte gärna framstå som ett blåbär när man ska lämna sin dotter på dagis. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha,ja jisses vilken vändning! Det var ju faktiskt lite så för oss också. Vi fick höra att det i stort sett var kört att få plats på Solgläntan. En vecka senare damp placeringsbeslutet ner! Känns ju skönt att dom på kommunen anstränger sig för att man ska få som man vill,hehe. ;-)
Lycka till på jobbet! Vi måste se till att träffas snaaaaart. Kram!

Lotta sa...

Haha, jag är nog ett blåbär fortfarande efter snart 5 år med dagisbestyr. Fröknarna blir nog galen på mig ibland. Även fast jag själv jobbar på dagis ibland och vet hur less man blir när barnen inte har ordentligt med kläder med sig, är det lätt att glömma själv. :-) Men det ska nog bli jättebra! Säg till om du vill vicka på förskola i Granloholm. Dom ringer mig rätt ofta men jag vill egentligen inte, jag har så det räcker ändå.