söndag 17 februari 2008

Nu börjar jag bli rätt less...

Nu går jag in på 3:e veckan som röstlös. Det är skitjobbigt!!! Jag tar i och "skriker" för kung och fostterland och ändå är det knappt så man hörs. Eller så är det kanske bara en ursäkt för att man ska slippa lyssna som man "inte hör" mej... Det är i alla fall väldigt påfrestande både på hals och humör.


I Lördas var vi i alla fall ute på sjön och pimplade. De första Wilda gjorde när vi kom ner var att stypa i backen så hon skrubbade ansiktet i skaren. Det såg ut att göra jätteont, lillastumpan... Men som tur var kom mormor & morfar i samma veva så då blev det rätt bra igen. Wilda hade med sig pulkan som vi fick turas om att dra. Emmeli och Johanna fick var sin abborre, så jag antar att dom också var rätt nöjda med dagens utflykt. Själv ägnade jag mej åt att njuta av friskluften och åt korvgrillning. Tyvärr lyckades inte solen riktigt tränga fram, men vi hade en härlig dag i alla fall.


Wilda fick en försenad födelsedagspresent också av moster Johanna. Ett fotoalbum om Wildas första år. Ett sånt album som jag hade visioner att jag skulle göra, men mer än så har det inte blivit för min del. Tack snälla Johanna, de var verkligen en jättefin 1 års present!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha,jag läste "3:e veckan som TRÖSTlös". Tänkte,men oj,vad har hänt nu? Haha,så kan det gå när man läser för fort. ;-) Men jobbigt med rösten,hoppas den snart är tillbaka! Å vilken himla fin present från Johanna. Önskar att jag hade nån som kunde göra en sån till mig,för som sagt,det blir ju aldrig av.
Kram på er!

Anonym sa...

Gud vad söt hon är Wilda!!
Kram Lina (Veronicakusse)