måndag 31 mars 2008

En gudmorsa på besök!


Veronica och Freddan har varit nere i Sundsvall över helgen. Alltid lika roligt att dom tar sig tid att titta förbi. Wilda förstår det ännu inte riktigt. Men oj så bortklemad hon blir av Verran. ;) Hon kommer inte bara med roliga paket, hon lär ut en massa bus också. Det tog ett tag innan hon köpte Veronicas disco/tecno dans. Men på lörda kväll, efter det att dom åkt då var det show! Wilda dansade, viftade med armarna och sjöng yeh, yeh, wow, wow.... Efter Verrans "Du är så yeh,yeh, wow, wow..."
Skruttungen!!!!
Det finns ingentting som går henne förbi nu. Hon snappar upp ALLT!
-Börjar vi prata medicin springer hon och gömmer sig bakom soffan, smutsiga kläder, dom slänger man i trappen, alla djur har ett läte, mammas armar är inte hur långa som hellst, så jag ställer mej så hon nästan når mej när det är påklädningsdax. Hon sjunger tonrätt och läser ramsor som mormor lärt henne. Inga riktiga ord men rätt melodi, ton och ljud. Dom flesta i vår närhet har nu fått ett eget namn. Ibland är det faktiskt rätt likt. =)
Näe.. Nu ska jag gå och lägga mej. Förhoppningsvis piggare på jobbet i morron än vad jag var idag. Min första dag på mitt nya vik. =) Nu har jag hoppat på ett 2 månaders halvtidsvik. på Bällsta dagis som resurs. Det kan nog bli rätt kul =)
Det rullar på....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha. Gud vad roligt att hon lärde sig nåt.... ;)
Maria det var hip hop!
Pussa min darling från mig!
//Veonica