torsdag 4 oktober 2007

På allmän begäran!

"Long time no see"
Alltså att vara hemma och vara mammaledig är ingen barnlek de! Det är ju fullt upp hela tiden och när Wilda läggs i säng på kvällarna, krachar jag i soffan...
...och sen är allting svart. =)
Babysång, babysim, öppnis och promenader (läs lunch och fika) med pratgalada mammor + att man ska hinna med att hälsa på alla som envisas med att tro att man är hemma, ledsen och ensam varje dag och har SÅ långtråkigt när man "bara" är hemma med sitt barn. (?) Jag ÄLSKAR att vara hemma med mitt barn! Även de dagar när vi bara "inte gör något speciellt" så förgyller min lilla solstråle dagen.
Idag har jag och Wilda strosat omkring på byn i det vackra vårvädret, varit på Bibblan och sen en sväng på Öppnis. Det var lite barn där idag på em så det var rätt lugnt. Det är roligt att se hur dom här småttingarna beter sig när det inte är så mycke "storbarn" där. Då får dom ro att titta och äta på alla saker ifred utan att bli översprungna, knuffade och framförallt så hör dom väl vad dom tänker också. Alla som var där idag (nästan) var i Wildas ålder, +/- några månader, så när dom blivit varma ikläderna började dom så smått att klämma, känna och bita lite på varandra. =) Roligt med lite nya kompisar. Det är rätt fränt när man tänker på att troligen så kommer många av dom att hamna i samma klass när dom ska börja skolan. Dom kanske tom. kommer att gå på samma dagis...
Och dit är det inte så långt...
Vi var på jobbet igår och hälsade på, jag och Wilda. Ångest!!!!! Ja, inte över att träffa alla, de var trevligt. Allt var sig likt! =)
Men jag vill inte börja jobba, jag är inte klar än... Hoppas jag hinner bli det innan det är dax. Vecka 11 smäller det! Jaja! "det är långt dit" ..sänger ni ja! Vips så är man där... Snart så är det jul, minder än 3 månader kvar.
Men det känns som om jag egentligen är klar med Juniper, jag har jobbat där i 8 år nu. (!?) Oj, är det så länge..? Va gammal man blev helt plötsligt...
Känns som om det här skulle vara en naturlig brytpunkt, men jag har ju inget bättre att komma med heller.
Och så långt det är dit då, till Bosvedjan!
Jag klev upp 5.45 , bussen gick 8.15 och jag var framme 9.15... Och så sent kan man ju inte börja jobba! och då hade jag inte ens lämnat Wilda på dagis, hon var ju med. Men jag hade ju i och för sig duchat på morron, så om jag hoppar det kanske det går på jämt ut. Jisses... Det krävs lite övning på morronbestyren om det här ska gå ihop.


Annars är allt bara som vanligt här hemma, inget nytt under solen.


Bonusbild:

Visst är hon härlig!!! Lillgrynet har just mumsat lite chokladboll.
Eller vad säger jag!
Liiite... mosad potatis med broccoli och palsternacka naturligtvis. ;)

3 kommentarer:

Erika sa...

Jasså,v 11 är tanken att du ska tillbaka till Juniper alltså...? Förstår att du gruvar dig. jag hade ju grym jobbångest hela sommaren. Men jag kan trösta dig med att när man väl är gång så är det långt ifrån så jobbigt som man tror! =)
jaja,vi får prata mer imorgon på kalaset. Tänk att min lillklle blir 1 år idag! Ojojoj.. :-)
Kram!

Anonym sa...

ÄNTLIGEN! Vad överaskad jag blev när jag tittade in idag :-) Förstår att du gruvar dig inför jobb, skulle jag också göra. Jag gruvar mig inför Härnösandsvecka på måndag och jag börjar ju praktik snart! Usch, nu kom jag ju på det också...Trevlig helg!

Anonym sa...

Du måste helt enkelt skaffa körkort! :p