fredag 19 oktober 2007

Dagisbesök

Nu böjar jag mentalt att ställa mej in på att snart börjar allvaret igen. Jag och Wilda har varit och kolla på dagis. (!!!)
Igår var vi på Åkarvägens förskola och i dag på Åsta. Mitt gamla dagis! =) Ligger mej väldigt varmt om hjärtat och hade redan där ett försprång gent emot Åkarvägen. Men det är nog hugget som stucket. Mysiga dagis, med trevlig personal och glada barn på båda ställena. Men just nu verkar det full på båda, så man hoppas väl att trycket lättar framot våren. (läs första mars) Annars kan jag nog inte börja jobba... ;) Lite långt till dom andra förskolorna att promenera. Speciellt om jag ska hinna med en buss till Bosvedjan på morron och sen hem igen innan dagis stänger också.
Wilda stortrivdes ialla fall i dagismiljön. Håller de i sig blir det nog inga problem! ...för henne ialla fall. :S Det blir väl värre för mej kan jag tänka. Idag när vi var på Åsta/Linden vill hon absolut inte följa med mej hem. Redan nu gjorde hon som alla andra barn som inte vill följa med sina föräldrar hem på em när det är hämtningsdax. Hon ålade omkring i kapphallen och skrek som en griskulting. Bra intryck Wilda... (!) Mycke bra... Men efter en rond och vi fått på alla dessa j-vla vinterkläder avslutade hon iallafall med att charma personalen. Kisa, le, spela på munnen, vinka... ja ni vet...
Så kanske vi ändå törs välja Åsta som ett första alternativ.

Vid lunchtid kom Veronica och hälsade på! Vi tog med henne en sväng ner på byn, käkade lunch på vårat stammishak. Servichuset! Fiket för fattiga pensionärer och mammor. Det är helt galet billigt där!!! Vi åt: Warps med sallad, drack dricka, kaffe och en choklad/dummle-muffins. 35:- per skalle!!! DE är svårprutat!
Som vanligt passade veronica på att skämma bort Wilda med paket. Bilder kommer...
HAn fick iallafall ett par skitsöta byxor, mössa och vantar. Även gudmor tänker på att rusta tösen inför vintern. Även om hennes förslag var att "bara vira in h*n i en filt" efter att hon hade krånglad på Wilda kläderna efter lunchen.

Nu ikväll har det bara varit mys, pizza och godis framför Doobidoo. Precis så slappt som det ska vara en freda´kväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart ni ska ha Åsta som första alternativ! Det är ju typ det bästa i världen! =)
Ja, tänk att vi blev lika gamla! Bara sådär över en natt, haha

Anonym sa...

Åhå,ska hon börja 1:a mars? Det ska Oskar också är det tänkt! Gruvar mig....huga. Men precis som Wilda så tror jag att han kommer att älska dagis. =) Vi MÅSTE bara se till att umgås mycket efter nyår när jag är hemma igen. Å krama det sista ur föräldradagarna..haha. =) Kram!!

Anonym sa...

eftersom jag är pensionär kan vi kanske slå följe till servicehuset på dn fika någon dag.kram Kicki.

Lotta sa...

Vad kul att hon gillar dagis! Men tänk att det ska vara dags att fundera på det redan! Vart tar tiden vägen?! Jag har praktik i Matfors nu så om jag slutar tidigare nån dag kanske jag kommer förbi. Zelda kommer vara hos Stina mycket så ni kan ju träffa henne om inte annat :-)