måndag 3 september 2007

Simma lugnt!

... men långt!
Så här aktiv som jag varit idag minns jag inte sist det hände ens.


Efter en något seg start i morse masade vi oss äntligen upp ur sängen och fick naturligtvis skitbrottom med frukost och iväg på Premiär Babysimmet. Jag kan inte förstå hur det gick till... Vi var vakna 6.30. Vi skulle vara på badet 11 hade jag tänkt. Och vi fick nästan springa dit.
Men väl där gick allt som på räls. Det var jättemysigt. Wilda njöt verkligen. Efter badet lurade jag Micke på en riktig långpromenad. Vi skulle gå en väg som jag gått med mamma nån gång men tyvärr missade vi genvägen och fick gå låååångt. Men vi kom ju hem i alla fall och Wilda sov hela vägen, helt utmattad efter badet. Det var vi också, till slut gick benen av sig själva. Vi kom hem lagomt till att det var dax att börja med middan. När vi ändå hade ångan uppe tänkte vi att vi skulle tapetsera lite. =)
...det tyckte inte Wilda.
Jag ringde och frågade om hon fick vara hos moster, mormor och morfar. Det gick aldeles utmärkt de. På med kläderna och iväg. Hem igen. Upp med några våder. Krångel som vanligt! F-n! Vilket evighetsgöra! Iväg igen! Hämta hem Wilda! Sovdax för henne och själv skulle jag iväg på
VATTENGYMPA!!!
Tanterna, Johanna, mamma och jag!!!
Det var roligt. Men framförallt behövligt! Det var jobbigt, men det är bara att bita ihop. Man vill ju inte gärna visa sig ynklig när man är yngst på plan så att säga...
I morron börjar babysången. Hur ska mina armar orka det... Det är ju också som ett styrketräningspass....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte bara säga att jag hittat eran sida! Roligt att se och läsa om hur ni har det. Kram!

Anonym sa...

Vad duktiga ni är! Tycker Wilda om babysången? Tindra älskade det men nu går man ju inte på nånting tyvärr. Stackars Zelda!

Anonym sa...

Vilka fina höstbilder! Sötunge! Ska bli kul att komma och hälsa på er snart, eller jag hoppas att det blir snart, men det beror lite på csn... Kul att se fina vardasrummet då också! Kram